27.11.2011

Posted by Flyerboy | File under : , , , , ,
   Citeam zilele trecute pe blogul unei tipe ( si al naibii sa fiu daca imi mai amintesc) un articol despre bunatatea gratuita.( daca stie cineva articolul sa imi zica) . Nu mai stiu exact cum era.
    Oricum ea sustinea sus si tare ca bunatatea gratuita nu exista si ca oamenii care fac chestia asta o fac doar pentru ca se simt obligati sau ca asteapta ceva in schimb. Intr-adevar , sunt partial de acord cu asta. De exemplu daca un coleg de munca te roaga sa ii faci tura , o faci pentru ca vrei si bineinteles ca te astepti la acelasi lucru din partea lui. E un gest de bunatate dar nu e un gest de bunatate gratuita. Si bine zicea ea ca pana si maicutele se asteapta la mantuire si , indirect, inconstient nu e un gest de bunatate gratuita.


    Insa spunea ceva de familie, cum ca familia te ajuta doar pentru ca e genetic legata de tine, insa aici nu poti spune ca nu e vorba de bunatate gratuita. Adica e normal ca macar membrii familiei tale sa faca asta fara sa astepte ceva in schimb, de-asta e famile. Nu ma intelegeti gresit. Ii respect parerea, si eu cred ca treaba asta cu bunatatea gratuita e subiectiva. Si plus de asta mai am un exemplu. Ganditi-va la cei care fac acte de caritate. Si nu vorbesc de toate pipitele astea din mass-media ce o fac doar pentru reclama. Eu vorbesc despre acei oameni care fac asta din bunatate.
Pauza...am gasit articolul. Bianca Rus l-a scris. Bianca...iti respect parerea :D.
   Asa. Revenim. Bianca spunea ca pana si acei oameni fac acele lucruri doar pentru a se simti mai bine, deci e vorba de egoism. Bineinteles, inconstient, indirect e vorba de egosim. Acum nu putem sa analizam fiecare situatie si sa zicem :  "pai frate ala o face pentru ca...:".  Normal ca o faci dintr-un motiv, insa uneori nu te astepti la nimic in schimb. Si asta chiar e bunatate gratuita.
Am o imagine ce face cat 1000 de cuvinte.

Deci...exista bunatate gratuita sau nu?

15 comentarii:

  1. @ Silviu Da. Dar e subiectiv. Si nu ii contest pe cei care nu cred ca exista! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta-i wow. Uneori faci acte de caritate pentru ca asa simti, pentru binele unora, nu pentru ca astepti ceva in schimb. De exemplu, ce poate astepta omul acela sa ii dea baietelul? Super postarea, imi era dor, si... Bianca..felicitari pentru ca ai deschis subiectul.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Raisa Eu am tot fost in dubii zilele astea, insa am ajuns la concluzia ca exista. ;)).

    RăspundețiȘtergere
  4. dupa mine inca exista dar foarte putin.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Denisa Da. Sunt de acord cu tine. Exista. Intr-o mica masura, dar exista!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aducand multi contestatari pentru mine, voi spune ca cei care nu cred ca exista, inseamna ca ei nu ofera fapte bune gratuite. De asemenea, cei care nu cred ca exista aceasta bunatate gratuitai, ei atunci cand fac o fapta buna, asteapta sa li se ofere ceva la schimb. Cred ca sunt atatea cazuri pe lumea asta in care s-a dovedit ca exista aceasta "bunatate gratuita", dar, noi ne exprimam doar in functie de cum suntem noi, nu cum altii. Daca noi nu oferim, sau oferim asteptand rasplata, nu insemana ca altii nu ofera, fara a astepta ceva inapoi.

    Anonim, sa nu faceti rime vulgare cu numele meu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna treaba...ma bucur ca lumea crede in bunatatea gratuita...e cam mult sa zici ca daca eu scriu despre asta , nu sunt buna si nu fac fapte bune...
    Egoismul meu e de alta natura...de ce ajut batrana aia sa faca ceva, sau un copil, sau cineva de care nu sunt legata in nici un fel? Probabil pentru ca am fost crescuta in spiritul de bine de catre ai mei si pentru ca sunt crestina si ma simt bine cand le fac, nu astept nimic in schimb. Nu stau sa despic firul in 14 de fiecare data cand cineva ma ajuta, pentru ca din fericire, exista oameni altruisti (crestini). Avem nevoie sa credem in bunatate!

    RăspundețiȘtergere
  8. costa prietene..costa la fel ca prietenia...

    RăspundețiȘtergere
  9. da exista
    daca nu pe pamant, macar acolo sus la Dumnezeu stim sigur ca exista.

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Anonim Ai dreptate intr-un fel. Acum nu ii poti acuza!!
    @ Bianca Nu ma intelege gresit. Nu am avut intentia sa spun asta! Eu m-am referit strict la bunatate gratuita. Nicidecum ca nu faci fapte bune sau ca nu esti o persoana buna!!
    @ Florea Crezi ?
    @ Nymphetamine Asa e. Insa si pe pamant sunt cazuri
    @ Ghost Painter Asa e

    RăspundețiȘtergere
  11. Total de acord cu tine ^^
    Btw,uneori si de la familie te astepti sa primesti in schimb.Daca e sa luam totul detaliat,dar sa nu fie cazul,imi place sa am opinii luuungi sa ai ce citi :)).Iubesc poza postului.Si ca tot vine vorba de bunatate.Unii chiar nu o cer si prefera sa aiba parte de bunatate sincera.La mine in oras,vad in fiecare un batran care sta de dimineata si pana seara sprijinit de o mercerie.Nu stiam ca e amarat pana nu mi-a spus tata,ca el nu cere ca restul doar sta,cine ii ofera ceva e bine primit cine nu,asta e.I s-au luminat ochii cand i-am oferit niste leuti si un mar ^^

    @Florea prietenia nu costa!!

    RăspundețiȘtergere

Curaj :