12.02.2012

Posted by Flyerboy | File under : , , , , , ,

 Am citit de curând la Alina pe blog  un articol destul de interesant și cu care în mare parte sunt de acord. Ea ne zice că noi ca oameni suntem învăţati să dăm vina pe circumstanțe, pe stări de spirit dar rareori pe noi. Avem constiinţă, suntem capabili să realizăm când facem o greşeală și să decidem dacă continuăm sau ne oprim. Și da . Are dreptate. De multe ori dăm vina pe circumstanțe. Pe stări de spirit. Uneori pe zodii. Dar în subconștient știm că de fapt noi suntem problema.  
 Să știi să îți recunoști greșelile e un lucru enorm. Să ceri scuze sincere și nu doar de dragul de a o spune, persoanelor cărora le-ai greșit e și mai mare lucru. Știm bine că sinceritatea e o calitate din ce în ce mai rară în zilele noastre (asta mă întristează enorm) .  
 Și cică oamenii se schimbă. Ei bine, eu nu cred asta.  
 Eu cred că oamenii NU sunt capabili de schimbare. Adică, până la urmă e vorba de caracteristici ce ne definesc, de "pitici pe creier"și "toane" formate încă din copilărie și antrenate de-a lungul anilor. Lucruri care ajung să ne definească începând după o anumită vârstă.   
 Nu îmi spuneți mie că un criminal se schimbă, chiar și dupăcâţiva ani de pușcărie.   
 Nu-mi spuneți că un șmecher de Dorobanți, un puţandru de bani gata o să se schimbe . Pentru că așa sunt ei. Datorită anumitor circumstanțe au ajuns cum au ajuns și de-a lungul vremii și-au întărit și șlefuit aceste calități .  
 Poate că da, criminalul ăla după atâția ani de stat la racorica și de scăpat săpunul s-a învățat minte , dar el nu mai omoară oameni doar pentru a fi liber, pentru a scăpa din celula aia, pentru a putea umbla pe unde doreşte . Pentru a avea parte de un drept esențial al omului pe care tot noi ni-l putem anula cu multă ușurință,şi anume libertatea. Dar el, în subconștient , tot un criminal rămâne . Instinctul ăla de a ucide rămâne.  
 Dacă ai cunoscut pe cineva, și poate la început e drăguț/ă , se poartă super-bine, îți câștiga încrederea, și apoi, după ce vede că îl/o răsplătești cu încredere reciprocă și are acces la sentimentele/portofelul tău, atunci acea persoană nu era întocmai cum ai cunoscut-o. Deci era o persoană falsă. Adică acea persoană nu s-a schimbat. Și-a arătat adevărată față!!  Poate am cam exagerat cu exemplul ăsta dar cred că ați prins ideea!! 
  
 Nu vreau să îți discreditez articolul Alina. Intr-adevăr câţiva oameni poate sunt capabili de schimbare dar la modul, s-au lăsat de fumat, sau au reuşit să îşi ia un job decent după o perioadă de leneveală, delăsare !


Dar sincer eu asta cred.In esenţă oamenii nu se schimbă.  
  
 Voi ce credeți ? Oamenii se schimbă ?! 



12 comentarii:

  1. Oamenii sunt fiinte dinamice.Se schimba.Dar intr-adevar sunt trasaturi fundamentale ale perosnalitatii noastre care vor ramane "batutte-n cuie" pana cand noi ajungem intre 4 scanduri.
    Dar sunt si aspecte in privinta caruia omul se schimba,spre exemplul gusturile,nu poti garanta niciodata ca iti va placea ceva la nesfarsit,ba chiar peste ani iti poate placea ceva ce in trecut detestai cu inversunare.Iti poti schimba stilul vestimentar,anturajul,prin consecinta obiceiurile,deci schimbi o parte din tine.Astfel de schimbari sunt inevitabile pt ca omul se dezvolta.
    Si ar mai fi o chestie,ai auzit de expresia "nu voi uita niciodata de unde am plecat" ? Cei care folosesc expresia asta,in secunda 2 au si uitat de unde au plecat.S-au schimbat.
    Cred ca e greu sa te schimbi in bine,insa sa te schimbi in rau e asa de usor decat incat nici nu apuci sa realizezi cand s-a facut schimbarea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inteleg ce zici tu. Insa aici nu e vorba de gusturi. Gusturile se schimba. Asta e clar. Dar schimbarile astea sunt datorate anumitor circumstante, ca de exemplu schimbarea anturajului.
      Asa. Legat de expresia nu voi uita de unde am plecat. Asta se refera mai mult la faptul ca omul respectiv a avut puterea sa plece de jos si , pe propriile puteri sa reuseasca sa isi schimbe nivelul de trai. Asta nu inseamna ca s-a schimbat radical ca si caracter, doar ca a avut puterea sa isi finiseze anumite lipsuri, anumite defecte.
      Parerea mea :-??

      Ștergere
  2. Da,si e admirabil ca a reusit.Dar banii schimba oamenii :D Cei care folosesc expresia aia devin mai aroganti, mai haini si chiar mai egoisiti in loc sa devina mai darnici :D.Cred ca oamenii se schimba sub influneta factorilor externi,prntru ca intr-un fel sau altul, daca nu se adapteaza schimbarilor externe nu reusesc sa supravietuiasca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu ai spus-o. Trebuie sa se adapteze. Dar adaptarea asta oare inseamna schimbare ? Se adapteaza pentru a le fi mai bine, pentru a supravietui. Asta inseamna ori ca se schimba asa cum zici tu, ori ca incearca sa fie asa cum trebuie sa fie pentru a supravietui. Eu cred ca faza asta cu schimbarea e total subiectiv. Eu imi mentin parerea :D

      Ștergere
  3. insinuezi ca adaptarea este de fapt o simulare a adevaratei personalitati?
    Sunt de acord cu ce ai zis tu in post,ensenta nu se schimba,dar nuantele se pot schimba si uneori asta face diferenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact. Exact asta vreau sa zic. Eu cred ca oamenii poarta doar niste masti pentru a ajunge acolo unde doresc.
      In fine. Ai dreptate si tu.

      Ștergere
  4. we all find domeone else to blame,
    when everyone's fault is nearly the same :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu una, mi-asi dori sa ma schimb. In sensul ca sa nu-mi mai pese atat de mult de altii... dar oricum eu sunt la perioada adolescentei, iar in aceasta perioada abea imi formez caracterul. Hm... cat despre articolul tau, nu prea stiu exact ce sa zic :d

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...stiu....e cam ciudat. Dar asta e parerea mea . Asa sunt eu. Mai ciudat :D

      Ștergere
  6. Hm ... Se schimba doar la suprafata, da` la interior tot aceeasi raman :-j
    " Lupu`si schimba parul, dar naravul ba ! " :)

    RăspundețiȘtergere

Curaj :