28.11.2012

Posted by Flyerboy | File under : , , , , , , ,

Mă, am văzut atâţia şi-atâţia oameni care pur şi simplu asasinează cu neruşinare şi fără milă limba noastră natală. Asasinează limba romana cum asasinează bunica-miu o găină s-o trântească în ciorbă.

Şi slavă celui de sus ca la TV avem o grămadă. Nu dau nume acum că n-aş avea loc într-o postare. Ce m-a făcut pe mine să scriu azi, în seara asta, aici, acum, în direct şi mai ales în reluare, pentru zecile de miliarde de fani ai mei din toată galaxia e următoarea treaba.
Ăştia mai tinerei, poate nu chiar de vârsta mea, poate mai mici, sunt (em) acuzaţi că nu ştim a ciripi draga noastră limbă. Şi nu contest asta că m-aş trezi cu o pungă mare de maro la uşa din partea tuturor care citesc postarea asta. E o chestie tristă. Nu e legată strict de cultură pe care ţi-o formezi citind cărţi sau ai ştiu eu ce. Adică, să zici că dom`le, nu se vorbeşte corect pentru că tinerii nu citesc. Nu. E ceva mai departe de atât. E legat de şcoală în general, în primul rând. Lipsa de atenţie, deficit de atenţie, lipsa de interes din partea noastră e clar, dar e şi din partea părinţilor, multe cauze care adunate şi închegate, ajung să ducă la ceea ce numim asasinarea limbii oficiale a acestei ţări minunate. Deci e o problemă, oarecum de interior.

    În al doilea rând, a doua ameninţare, e mediul ăsta exterior infect.
Muzica proastă (vezi "Pumnii mei minte nu are") şi nu zic numai de manelele de pe taraf tivi, că-s destule manele şi pe kiss tv, doar că mai cizelate. Dar mai grav e că sunt şi oameni care fac alte tipuri de muzică ( hip-hop, etc etc) care fac greşeli banale. Şi înţeleg, dacă era o greşeală, două, trei, e uman. Dar nu tot timpul frate. Lasă-ne.Plus că sunt şi diverse specii de personaje la TV care se (ne) fac de tot rahatul. Adică promovarea prostiei frate, ce să ne mai căcam pe noi. Asta se cere, asta se vinde.
Bă` acum de ce să mănâc cu linguriţa, îmi place să văd că unii se deşteaptă, aşa uşor uşor. Deci e loc de mai bine. Da` unii-s la fel sau chiar mai rău.
    O să ziceţi, da bun, nu e nimic nou, ştim asta. Ştiu că ştiţi. Dar trebuie să o spun. Adică, frate, nu mi se pare normal, să mă duc la facultate, unde ar trebui să învăţ ceva util de la oameni care ştiu ce fac, oameni deştepţi (şi unii chiar sunt), să mă dobitocesc mai rău de atât.
   Adică vine profa la curs, îşi etalează ticul verbal (a zis "Da" de 12 ori în 2 minute), şi mai şi omoară limba romana într-un stil haotic.
Ma` nu zic, unii din noi "e" dobitoci rău. Şi se mai fac, că-s în creştere. Da sunt şi ajutaţi din afară. De oameni care ar trebui să-i ajute şi să-i formeze.
Cum ar zice un mare conducător de fotbal de pe plaiurile noastre: " Am 2 cuvinte pentru ei: Să le fie ruşine"


Hai salutări!

5 comentarii:

  1. ca bine ai zis, sa le fie rusine.
    :D

    adevarul este ca se cam promoveaza prostie peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Pai asa-s eu. Mereu suparat pe dobitoci d-astia. Da` imi trece repde. Ii ignor de nu sa vad !!

      Ștergere

Curaj :