03.11.2012

Posted by Flyerboy | File under : , , , , , , , ,

Astăzi am avut parte de o întâmplare de-a dreptul tristă, care m-a dat total peste cap, şi care mi-a neliniştit profundul sufletului. Eram pe peronul staţiei de metrou Apărătorii Patriei, cu un coleg de facultate, când în faţa noastră, erau doi copii, de etnie rromă (ţigani, căci doar aşa le spunem, de ce să ne ascundem ?). El avea aproximativ 7-8 ani, sora lui (cel mai probabil, sora lui), avea vreo 10-11 ani. El îmbrăcat frumos, foarte curat, cu un ghiozdan mai mare decât spatele său, ea, la fel, îmbrăcată frumos, cu un ghiozdan mare şi foarte curată. Pe lângă această, ţin să subliniez faptul că, cel mai probabil, părinţii celor doi (evident, ţigani şi ei), îşi doresc foarte multă educaţia lor, tocmai de aceea i-a trimis probabil la o şcoală mai din centrul oraşului, şi au refuzat să îşi trimită copiii la infecta Scoala 102, unde sunt trimişi toţi copiii (şi, în special, ţiganii din zonă).

La un moment dat, cei doi au vrut să se aşeze pe o bancă în aşteptarea metroului. Privind în jos, încercând să se aşeze, cei doi citesc un înscris de pe bancă:" Omorâţi ţiganii!". Cele două cuvinte, l-au indus pe cel mic (în special), într-o stare de profundă suferinţă. Cel mic, a strâns buzele, lăsându-şi buza de jos în afară (expreia unui copil trist, o ştiţi cu toţii!), s-a aşezat pe bancă, şi a încetat orice discuţie cu sora lui, privind fix, cu ochii parcă, aproape plângând. Momentul ăsta, m-a făcut să mă topesc efectiv, lacrimile pe care am simţit că se stăpânea să şi le oprească, dar şi teamă că nu cumva un ROMAN să îl ucidă, îl cuprinsese probabil din călcâiele picioarelor, şi până în profundul creierului îmbinat cu ideea că "ţiganii sunt răi", trecând prin inima tristă, suferindă, şi discriminata, de "minunaţii" romani. Suntem nişte nenorociţi, mulţi dintre noi sunt nişte infecţi, nişte persoane mai murdare decât aceşti ţiganii cărora le dorim moartea! Ţiganii aceia care sunt răi (căci sunt mulţi într-adevăr), sunt răi pentru că noi, romanii şi oamenii, am aruncat cu săgeţi în ei, şi le-am dorit moartea încă de la primele lor zile pe acest pământ! Uitaţi-vă la toate posturile TV, şi vedeţi că romanii fac probleme cel puţin la fel de mari ca şi ţiganii! Romanii ucid, romanii fură, romanii înşeală, la fel cum şi ţiganii fac acest lucru! Pe de altă parte, să privim la acelaşi, "călărit" TV de noi, ţiganii care s-au realizat în viaţă, ţiganii cărora nimeni nu le doreşte moartea dintr-un singur motiv: că au bani. Uitaţi-vă la Andra, la Pepe, la Dolanesti, la Alex Velea, Connect-er şi toţi ţiganii pe care îi vedeţi zi de zi la televizor. De ce nu permitem şi acestor ţigani, săraci, să ajungă şi ei sus? Ne e cumva teamă de ei? Ne e teamă de ei că ne vor întrece?
Ţin să specific că şi eu eram şi, spre ruşinea mea, poate că încă sunt un om care se teme de ţigani, dar recunosc că acel copil m-a făcut să mă îndrăgostesc de el, de lacrimile lui, de suferinţa lui, de tristeţea lui, şi de sentimentul de discriminare care l-a simţit... în faţa mea.

Nu mai doriţi moartea ţiganilor ! Dacă Dumnezeu i-a trimis pe acest pământ, probabil, au fost trimişi şi ei cu un scop productiv.

Îmi asum tot ce am spus aici.
Chircu Cristian-Vivian.



PS: Mie mi-a cam dat de gândit întâmplarea asta.


Salutări!

PS 2: Pentru toată mass media, aşa se face un articol pe o temă socială. Trebuie să observaţi chestii ce se întâmplă în jurul vostru. MÂNCĂTORI DE CĂCAT

Un comentariu:

  1. O sa iti las un mesaj, Gabi, de la un profesor universitar care imi scrie si caruia ii scriu foarte des pe Mail, despre acest caz.

    Citez:
    "Mai discutasem noi pe subiectul acesta. Secole de nedreptati impotriva tiganilor se razbuna azi pe Romania (pasami-te europeana). Romania nu -si va putea cladi un nou viitor pana nu va ajunge la un adevar cu trecutul. Asa fata de tigani, evrei si unguri."

    RăspundețiȘtergere

Curaj :