01.04.2014

Posted by Flyerboy | File under : , , , , ,
Parca mi-e si rusine sa reapar pe blogul asta. De-asta n-o sa zic nimic despre asta si-o sa trec direct la subiect.

Ma uit la filme destul de des si tre sa recunosc, sunt destul de pretentios. Nu stiu daca e un lucru bun, un lucru rau...putin conteaza. Ideea e urmatoarea, am vazut de curand 2 filme nominalizate la Oscar ( sper sa nu ma insel cu The book thief), dintre care unul castigator.

Voi incepe cu primul, anume 12 years a slave.


Nu stiu cati l-ati vazut, nu vreau sa fiu prea mare spoiler, de-asta o sa si iau ceva cu copy-paste de pe cinemagia, sa va faceti o idee in cazul in care nu stiti despre e vorba in el.
" Înainte de izbucnirea Războiului Civil din Statele Unite, Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor), un negru care pune preţ pe libertate, este răpit şi vândut ca sclav. Trecând prin momente de o cruzime insuportabilă, dar şi prin clipe neaşteptate de blândeţe, pentru Solomon nepreţuite rămân viaţa şi demnitatea sa. În cei 12 ani de sclavie, definitorie pentru destinul său va fi doar întâlnirea cu un aboliţionist canadian, interpretat de Brad Pitt" via cinemagia.ro .
Inainte de a vedea filmul, am avut inspiratia sa zic asa, sa-mi iau cartea din librarie. Nu face nicio exceptie de la regula "Cartea bate filmul", dar in cazul asta, cartea bate filmul la curu` gol cum s-ar zice. Vorbeam cu niste prieteni, si ne intrebam, cum cacat au reusit producatorii sa faca dintr-o carte de 220 de pagini, un film de 2 ore si ceva, aproape 3. Pai in alea 2-3 ore de film ba se trage de firu` narativ grav de tot in momente total neimpotante, ba se trece prea repede de la o actiune la alta. Nu stiu, asta e viziunea regizorului, o respect, filmul nu zic ca nu e bun, dar fiind blogul meu, ma cam doare la basca de ce cred altii, eu cred ca filmul a fost mediocru spre bun si atat, in niciun caz de Oscar. 
Repet, nu zic mai multe, nu vreau sa fiu spoiler si sa ma injurati pe aici, ca atat imi mai trebuie.

Urmatorul film despre care vreau sa va impartasesc cate ceva este The book thief.
 
Am vazut destule filme despre evrei, nemti, nazi, Hitler, si vorba unei colege, de la Schindler`s List ma impresioneaza mai greu alte filme. Dar si The book thief are asa un farmec aparte printr-un singur fapt, povestea fetitei este spusa de insasi Moartea. Din partea mea ( repet, blogu` meu, regulie mele, parerile mele), autorul cartii , oricine a venit cu ideea asta, are un mae plus din partea mea. E genial si faptul ca avea o voce oarecum calda asa....nu stiu cum sa zic, dar nu prea suna a moarte. Genial.
Ca si actiune, bun spre foarte bun. Merita vazut nu numai o data!




(...) îi gãsesc mereu pe oameni
în apogeul bunãtãtii sau a rãutãtii
Le vãd atât slutenia, dar si frumusetea.
si mã întreb... cum pot ambele sã coexiste? (...)" 



Salutari!

2 comentarii:

  1. Daca stiam ca are efect asa rapid, ti-as fi scris mai de mult acel comentariu :)).

    Eu am vazut doar putin din ambele filme, 12 years of slave l-am prins din cauza ca altcineva se uita la el si eram in camera :D, si..ce am surprins a fost tocmai un moment in care o femeie era biciuita...cred ca nu e nevoie sa spun, ca doar auzind parti din film si vazand partea aceea si mai cateva mi s-a rupt sufletul..motiv pentru care am zis ca nu vreau sa ma uit la el.

    Din The book thief am vazut aproape tot, sau tot nu mai stiu:-?? , dar am prins esentialul...si la fel m-a intristat...aa..da..am impresia ca am ratat finalul, cred ca ar trebui sa ma uit din nou la el. Nu mai stiu ce s-a intamplat pana la urma cu fetita aceea...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a placut "12 years a slave". Ai un blog interesant, am inceput sa-l urmaresc!
    Te invit pe http://primacarteblogdinromania.blogspot.se/ si poate ai placerea sa o citesti si urmaresti...
    O viata frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere

Curaj :